Reklamacije i prigovori potrošača
1. Reklamacija oštećenja u transportu
Potrošač je dužan da prilikom preuzimanja robe vizuelno pregleda pakovanje i u slučaju vidljivih oštećenja odmah obavesti kurira i zatraži sačinjavanje zapisnika.
Ukoliko kurir odbije da sastavi zapisnik, potrošač ne treba da preuzme pošiljku.
Oštećenje mora biti prijavljeno i prodavcu najkasnije u roku od 24 časa putem email adrese:
reklamacije@lupus.rs
2. Reklamacija na nekompletan ili pogrešan artikal
Ukoliko nakon otvaranja pakovanja ustanovite da nedostaju delovi proizvoda ili je isporučen pogrešan artikal, molimo vas da to prijavite najkasnije u roku od 24 časa od prijema paketa putem emaila.
Uz prijavu je poželjno dostaviti broj narudžbine i fotografije artikla.
3. Reklamacija na fizičko oštećenje robe
Ako primljena roba nije oštećena u transportu, ali je fizički oštećena ili neispravna, potrošač je dužan da reklamaciju podnese najkasnije u roku od 2 godine od dana prijema.
U slučaju da je oštećenje uočeno odmah, preporučuje se prijava u roku od 24h putem emaila.
Reklamacija mora sadržati:
- opis problema i fotografije oštećenja,
- kopiju fiskalnog računa,
- broj narudžbine i kontakt podatke.
4. Način podnošenja reklamacije
Reklamacije se mogu podneti:
- putem emaila: reklamacije@lupus.rs
- telefonom: 067 777 1204
- poštom: Pionirska 15, 22330 Nova Pazova
5. Postupak rešavanja reklamacije
Prodavac je dužan da odgovori u roku od 8 dana od prijema reklamacije i da reklamaciju reši najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema reklamacije. Izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana.
Kupac može zahtevati:
- popravku oštećenog artikla,
- zamenu artikla saobraznim,
- sniženje cene,
- raskid ugovora i povraćaj novca (u skladu sa zakonom).
Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača na odgovor prodavca. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Smatraće se da potrošač nije saglasan sa predlogom prodavca ukoliko se ne izjasni u roku od tri dana.
U slučaju da prodavac odbije reklamaciju:
- dužan je da pruži odgovarajuće obaveštenje potrošaču u slučaju odbijanja reklamacije (obrazloženje prodavca u slučaju neprihvatanja reklamacije)
- dužan je da potrošača sveobuhvatno obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, kao i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova
Navesti da ukoliko je potrošač za kupljeni proizvod dobio garanciju i ako se reklamacija izjavljuje nakon proteka 2 godine od dana kupovine, potrošač je dužan da reklamaciju izjavi davaocu garancije.
Dodati podatke o poštanskom operateru sa kojim imate ugovor – Na sajtu mora da postoji obaveštenje o postojanju ugovornog odnosa sa poštanskim operaterom preko koga potrošač može u slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti, da pošalje robu o trošku trgovca.
6. Povrat robe u slučaju osnovane reklamacije
Ukoliko se reklamacija oceni kao osnovana:
- trošak povraćaja snosi LUPUS 1204,
- robu je potrebno vratiti u originalnom pakovanju, sa svim pratećim dokumentima, bez tragova korišćenja (osim u slučaju tehničke neispravnosti).
7. Evidencija reklamacija
Prodavac vodi elektronsku evidenciju svih primljenih reklamacija sa datumom prijema, načinom rešavanja i datumom odgovora, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
8. Prava potrošača
Potrošač ima zakonska prava na saobraznost robe u skladu sa članovima 52–59 Zakona o zaštiti potrošača (“Sl. glasnik RS”, br. 88/2021).
Reklamacije ne mogu biti odbijene ukoliko su podnete u skladu sa zakonom, bez obzira na rok od 24h koji se odnosi samo na oštećenja u transportu.
Napomena:
LUPUS 1204 se obavezuje na poštovanje svih prava potrošača i rešavanje reklamacija u najkraćem mogućem roku. U cilju efikasnijeg rešavanja prigovora, preporučuje se dokumentovanje stanja proizvoda (fotografije, video zapisi).